De huisstijl en het ontwerp van je concept geeft de eerste impressie over het thema. Ieder feest of evenement heeft een eigen huisstijl en ontwerp. Met de huisstijl bedoelen we de vormgeving van de promotiematerialen. Heeft je feest bijvoorbeeld als thema het wilde westen, dan komt dit thema terug in de uitnodigingen. Zorg ervoor dat de opmaak dan een wilde westen thema heeft zodat het feest thema duidelijk gecommuniceerd is. Maak gebruik van een lettertype dat te maken heeft met het wilde westen. Als je een trouwerij viert, dan kun je bijvoorbeeld een 'wanted' poster van de bruid en bruidegom ontwerpen en dit bij de uitnodiging voegen. Heeft je feest de jaren 90 als feest thema, dan kun je bij voorbeeld een uitnodiging sturen met een typisch jaren 90 uitstraling. Bijvoorbeeld laarzen met hele hoge zolen, de Spice Girls of trainingspakken uit die tijd.
Wanneer je een huisstijl en ontwerp voor je feest bedenkt dan is het essentieel dat je een herkenbaar feest thema kiest. Als je een website opzet zorg er dan voor dat de huisstijl en ontwerp van die website overeenkomt met het ontwerp van de flyers, poster en uitnodigingen. Een belangrijk punt om op te merken is om ervoor te zorgen dat je een huisstijl kiest waarmee de bezoekers zich kunnen associëren. Als de doelgroep jongeren zijn van 18 tot 25 bijvoorbeeld, zorg dan voor een blitse en creatieve huisstijl. Hou je een verjaardag en is het merendeel van de genodigden 30+ dan kun het beste een meer serieuze huisstijl kiezen. Hou je een trouwerij, zorg dan dat de bruid en bruidegom in het middelpunt staan.