Een slimme en effectieve promotie voor je evenement is de sleutel tot een succesvol feest. Stel een promotieplan op waarin staat hoe je je evenement wilt gaan promoten. Ook wanneer je een besloten feest houdt is het handig om te weten hoe je de bezoekers op de hoogte stelt en hoe je het feest of evenement aan de man brengt. Het promotieplan geeft de bezoekers vaak een eerste indruk over het idee en de stijl. Evenementen promotie kun je uitbesteden of zelf doen. Heb je een promotiemanager aangesteld in je team, dan is deze verantwoordelijk voor een effectieve promotie.
Evenementen promotie is een niet al te moeilijk te leren vak. Er zijn veel tips op het internet te vinden die te maken hebben met de promotie van een evenement.
De promotie van een evenement betekend naast het verzorgen van de uitnodigingen ook het actief bijhouden van social media als Facebook, Twitter en anderen. Het is belangrijk van tijd tot tijd te communiceren over de vooruitgang van het feest en de status quo te vermelden. Als je niet van tijd tot tijd communiceert naar je doelgroep en dus (potentiële) bezoekers loop je de kans dat ze het feest vergeten en een andere activiteit inplannen op de datum dat het feest gehouden wordt. Van tijd tot tijd communiceren is ook belangrijk wanneer mensen met vragen over het feest zitten. Een duidelijke communicatie wekt ook vertrouwen en komt professioneel over en maakt het feest of evenement aantrekkelijker te bezoeken. Zorg er dus altijd voor dat je als organisator ten alle tijden bereikbaar bent en de communicatie over het evenement zo nu en dan een update geeft over de status quo.
Wanneer je de huisstijl hebt vastgesteld en het iedereen tevreden is over het ontwerp dan kun je het drukwerk gaan laten verzorgen. Onder drukwerk verstaan we posters, visitekaartjes, uitnodigingen, stickers etc. Denk na over de soort drukwerk dat je laat drukken en controleer of je alle benodigde informatie benoemd voordat men naar de drukke
De huisstijl en het ontwerp van je concept geeft de eerste impressie over het thema. Ieder feest of evenement heeft een eigen huisstijl en ontwerp. Met de huisstijl bedoelen we de vormgeving van de promotiematerialen. Heeft je feest bijvoorbeeld als thema het wilde westen, dan komt dit thema terug in de uitnodigingen. Zorg ervoor dat de opmaa